Alla inlägg under april 2014

Av Martin Öhman - 14 april 2014 16:19

Det var ett tag sedan jag skrev. Detta med att blogga kommer jag aldrig att vänja mig vid. Antar att vissa är bloggtypen, jag är det inte... Men trots detta är det ganska trevligt att ha en blogg, i synnerhet en om öl. 


Tänkte att det kanske var på sin plats med en brygg-update. Hittills har jag bryggt tre öl, varav en tillsammans med min gode vän Jacob Öhrvall. Den första blev som bekant väldigt svag. För att vara en lättöl helt ok. Öl nr 2 bryggde jag som sagt med Jacob. En god öl, tyvärr lite för grumlig. Min tredje öl misslyckades jag med tyvärr... Förmycket karamellmalt, samt problem med kolsyresättningen... Well well, min filosofi är att man för varje misslyckande lär sig vad man ska göra bättre nästa gång.


Jag går fortfarande i tankarna kring att göra något större av detta ölintresse. Har endel tankar, bland annat en tanke om en bryggeripub, där det endast serveras öl bryggd på plats. Tanken är att det dessutom skulle kunna vara en plats för konst av olika slag. Min andra idé är någon typ av öl-förlag. Återkommer om det.


Jag har ett paket belgisk superduperjäst i kylen. Tror nog att det blir något åt det hållet härnäst. En Belgian Blonde med någon form av twist tänker jag mig. 


Hej!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards